Skip to content Skip to footer

Virtualen svet postaja vse bolj realen

Konec junija smo se z manjšo skupino učečih se, članov univerze za 3. življenjsko obdobje Knjižnice Šmarje pri Jelšah, odpravili na skupinsko mobilnost v poljsko mesto Łódź. Cilj naše poti je bilo spoznavanje virtualnega sveta v najširšem pomenu besede in pridobivanje veščin uporabe digitalnih orodij.

Prvi vtis

Ob prihodu v Łódź, v samo osrčje Poljske, nas je prevzel občutek, da mesto doživlja velike spremembe. In nismo se zmotili. Mesto, ki je zaradi izjemno razvite tekstilne industrije dolgo veljalo za mesto 1000 dimnikov, 100 palač in 1 glavne ulice – Piotrkowske, je od vstopa Poljske v EU doživelo korenite spremembe. Kot so nam povedali gostitelji, se Łódź iz nekdaj industrijskega mesta s pomočjo evropskih sredstev spreminja v mesto kreativne industrije. Prav tako ne skrivajo ponosa ob dejstvu, da je Łódź univerzitetno mesto. Brez posebnih besed smo delili občutke, da je v znanju moč, da so v znanju spremembe in da se nikoli ne smemo nehati učiti. V eni od fakultet ima svoje prostore tudi nevladna organizacija Fundacja Activus, ki je bila naša gostiteljska organizacija, njeni člani, danes upokojeni, pa so vsi pomembno vplivali na spremembe v mestu.

Ta krasni nori virtualni svet

Skupino učečih se iz UTŽO Šmarje pri Jelšah in Bistrica ob Sotli so vsak dan spremljali drugi člani Fundacije Activus. Po spoznavnem prvem dnevu in medsebojni predstavitvi aktivnosti smo se drugi dan posvetili virtualnemu in igrificiranemu svetu. Naš učni prostor je bila nekdanja elektrarna, danes sodobni kompleks z najsodobnejšo opremo in tehnologijo. Spremljal nas je Pawel Žuromski, ki je bil v času prenove kompleksa EC1 eden njegovih glavnih načrtovalcev inženirjev. V sklopu kompleksa deluje center, ki po eni strani v slogu muzejske predstavitve predstavlja razvoj digitalne tehnologije, po drugi strani pa ponuja prostor za učenje uporabe najsodobnejše tehnologije. Tako so se udeleženci mobilnosti prvič srečali z uporabo VR očal ter spoznali, da ne predstavljajo samo prednosti, ampak tudi nevarnosti in ugotovili, da se je veliko varneje držati tridimenzionalnega sveta. V nadaljevanju so obiskali del, kjer je podrobno predstavljeno, kako nastajajo videoigre. Ker je vse zasnovano v obliki učnega procesa, so lahko zelo nazorno spoznali vse faze nastajanja video iger in se v njih tudi preizkusili. Naučili so se, da lahko preprosto video igro kreira samo en človek – od ideje do končnega izdelka, medtem ko je za izdelavo kompleksnejših video iger potrebnih veliko različno profiliranih posameznikov.   

 

Strip kot igra in zabava

V nadaljevanju tedna so se srečali tudi s stripom. Strip namreč lahko predstavlja tudi obliko večplastne oblike podajanja informacij. Večplastne zato, ker gre za kombinirano sporočilo – tako v risbi kot besedi. Udeleženci so ugotovili, da bi lahko po vrnitvi domov združili svoje moči in oblikovali študijski krožek, v katerem bi se preizkusili v izdelavi preprostih stripov. Z njihovo pomočjo bi lahko vzgajali, spodbujali k strpnosti, sprejemanju drugačnosti in prispevali k boljši družbi.

Na koncu še skok v interaktivno knjižnico

Nazadnje so obiskali tudi knjižnico. Pred tremi leti odprta interaktivna knjižnica Memo ponuja vse, kar potrebuje sodobni uporabnik. S široko paleto ponudbe nagovarja vse generacije, edini pogoj za uporabo ponujenega je, da je posameznik član knjižnice. V tej interaktivni in igrificirani knjižnici se zbirajo ljubitelji sestavljanja lego kock, branja japonskih mang in drugih stripov, oboževalci filmov pa se zbirajo v posebnih krožkih, v katerih ocenjujejo nizkoproračunske filme. Kdor potrebuje, lahko uporabi 3D tiskalnik, najame snemalni ali fotografski studio z vso opremo, studio za snemanje zvoka, glasbeno sobo s potrebnimi instrumenti ter prostor za montažo avdio in video posnetkov. Vsem, k obožujejo video igre, ponujajo tudi uporabo prenosnih računalnikov z igricami, premorejo pa tudi simulator vožnje avtomobila in celo simulator letenja. Ob vsem naštetem pa so tudi zelo vključujoči, saj so poseben prostor in opremo namenili slepim in slabovidnim.

HollyLodz

Lodz slovi tudi kot univerzitetno mesto s številnimi fakultetami, med drugim tudi s fakulteto za film (Lodz Film School). Ker je v mestu študiralo veliko priznanih filmskih režiserjev, med njimi Roman Polanski in Andrzej Wajda, se Poljaki radi šalijo, da nimajo Hollywooda, temveč HollyLodz (fonetično: holiwudž). Tudi naša skupina se je sprehodila po filmskih studiih te poljske filmske šole, spoznala pravo filmsko opremo, si ogledala nekaj postavljenih scen, predvsem pa nekaj časa namenila spremljanju dveh študentov, ki sta snemala animirani film v tako imenovani stop motion tehniki. Udeleženci naše učne poti so se tako srečali z enim od postopkov nastajanja risanega filma in oblikovanja scene. Zelo nazorno so lahko videli, kako študenta sceno po potrebi sproti spreminjata in prilagajata.

 

Polni novih spoznanj in izkušenj so se po petih dneh vrnili domov z željo, da k udeležbi na skupinske mobilnosti privabijo še druge člane UTŽO pri Knjižnici Šmarje pri Jelšah.