
Zimske prigode iz živalskega sveta / Le Grand Noël des animaux
DOLŽINA:72 MINUT
PRIPOROČENA STAROST:4+
JEZIK:SINHRONIZIRANO V SLOVENŠČINO
ZIMSKE PRIGODE IZ ŽIVALSKEGA SVETA (4+)
Le Grand Noël des animaux / Living Large
2024 – Francija, Nemčija
DCP, barvni, 72 minut
distribucija: Animateka
režija: Caroline Attia Larivière, Ceylan Beyoglu, Olesya Shchukina, Haruna
Kishi, Camille Alméras, Natalia Chernysheva
scenarij: Caroline Attia, Ceylan Beyoglu, Olesya Shchukina, Haruna Kishi,
Camille Alméras, Natalia Chernysheva
glasba: Pablo Pico
koloriranje: David Chantoiseau, Cécile Milazzo
montaža: Céline Kélépikis
zvok: Antoine Bertucci, Vincent Arnardi, André Fèvre
sinhronizacija v slovenščino: Sašo Kalan, Zavod POLIFON, 2024
glasovi: Božiček – Primož Pirnat, otrok z zelenimi škornji, pripovedovalka naslovov
– Vesna Slapar, otrok z rumenimi škornji – Vesna Pernarčič, otrok v belem – Maja
Kunšič, mama – Lara Wolf, oče – Uroš Smolej, ženska – Nina Rakovec
pevka: Mia Herceg
festivali/nagrade: Annecy 2024, Animateka 2024
o filmu
Pet poetičnih živalskih pravljic, prepletenih z razigranimi snežinkami, vabi na
očarljiva potovanja od Francije do Japonske in daleč na sever, kjer sije severni sij in
božična čarovnija ne pozna meja. Vsaka zgodba je čarobna in ganljiva dogodivščina,
ki razkriva pomen medsebojne pomoči, velikodušnosti in neprecenljive lepote narave
v zimskem času.
zgodbe
Božičkovo potovanje
Napočil je selitveni dan, a ne tako, kot si ga je predstavljal Božiček. Njegova hiška se
je znašla na odlomljenem kosu ledu, ki se neizogibno krči. Na pomoč mu priskočita
lisica zaspanka in vztrajna štorklja. Skupaj se bodo potrudili, da se vrnejo nazaj na
kopno, pri tem pa spoznali, da se pravi prijatelji razkrijejo v trenutkih nesreče.
Prvi piščančkov božič
Na podeželski kmetiji je za red v kokošnjaku skrbel petelin s svojim zanesljivim
kikirikanjem. Nekega jutra pa njegove budnice ni slišati, kar povzroči pravo zmedo. O
ne, petelin je zbolel! Še dobro, da je tu piščančica, ki se odloči narediti vse, kar je v
njeni moči, da reši božično praznovanje v kokošnjaku. Med svojim prizadevanjem
spozna, da je cilj veliko lažje doseči, ko sodeluješ z drugimi in skupaj premaguješ
izzive.
Zadnje božično drevesce
Deklica že nestrpno pričakuje, da se z mamo odpravita po božično drevesce, v
gozdu pa živali obupujejo nad pomanjkanjem drevesc. Na srečo je ostalo še eno, ki
so ga živali odločene zaščititi. Kaj pa če pri praznovanju božiča ni samo drevesce
tisto, kar šteje? Morda sta pomembnejši družba in ljubezen, ki ju prinaša.
Navsezadnje lahko božična čarovnija zažari kjerkoli, celo na okrašenem kuhinjskem
stolu.
Tanuki in božično presenečenje
Med nabiranjem vej v gozdu brata naletita na prisrčno žival, ki se kmalu ujame v
past. Kljub močnemu sneženju se jo trudita rešiti, vendar se zaradi tega izgubita.
Hvaležna žival jima povrne uslugo na nenavaden način: pot domov jima pomaga
najti deklica. Brata spoznata, da bistvo ni v zunanjem videzu – pomembno je, da
vsakomur, ki potrebuje pomoč, ponudimo roko in skupaj praznujemo.
Veliki praznik živali
Mala risinja si želi videti severni sij, a se kmalu znajde v težavah. Na pomoč ji
priskočijo različne živali in skupaj se odpravijo na Belo goro. Na poti odkrivajo lepoto
prijateljstva in si priskočijo na pomoč pri soočanju s strahovi. Ali bo risinji uspelo
pravočasno priti na vrh gore in doživeti veličasten spektakel severnega sija?
o avtoricah
Caroline Attia je diplomirala na Državni šoli za dekorativne umetnosti v Parizu.
Trenutno deluje kot ilustratorka, grafična oblikovalka in režiserka animiranih filmov, ki
so bili nominirani za številne nagrade. Njen film Elevator operator (2011) je leta
2012 prejel nagrado za najboljši videospot na festivalu filmske animacije v Istanbulu,
animirana multimedijska serija Pirates millésime (2013) pa nagrado SACD za
interaktivno delo. Caroline Attia deluje tudi kot ilustratorka in avtorica mladinske
literature ter sodeluje z vrsto priznanih revij.
Ceylan Beyoglu je filmska animatorka, rojena v Turčiji. Študirala je arhitekturno
restavriranje na Univerzi Mimar Sinan v Istanbulu in oblikovanje na Univerzi
uporabnih umetnosti na Dunaju. Po diplomi je več let delala kot ilustratorka v
animaciji za svet videoiger. Leta 2013 je ustanovila svoj animacijski studio Storykid
Studio, kjer ustvarja, razvija in producira pristne animirane zgodbe z različnimi
animacijskimi tehnikami. Njen kratki animirani film The Needle (2020) je leta 2020
prejel nagrado za najboljši turški film na festivalu v Istanbulu.
Olesya Shchukina je ruska režiserka in ilustratorka. Študirala je na Šoli
animiranega filma La Poudrière v Franciji, kjer je tudi diplomirala. Režirala je
filma Slon in kolo (2014) ter The Sledge (2016). Sodelovala je pri poslikavi dekorjev
za film Bučko (2016) in kot dekoratorka pri seriji Miru Miru (2017) režiserke Harune
Kishi. Trenutno ustvarja scenografije, oblikuje like za različne projekte ter objavlja
prispevke v revijah za otroke.
Haruna Kishi je ilustratorka, avtorica in režiserka risank, rojena na Japonskem.
Diplomirala je na Šoli lepih umetnosti v Bordeauxu in na Šoli animiranega filma La
Poudrière v Franciji. Znana je po režiji kratkega animiranega filma Na dosegu
roke (2010) in animirane serije Miru Miru (2016).
Camille Alméras je študirala filmsko animacijo v Roubaixu. Njen animirani
videospot Les mains froides (2015) je leta 2016 osvojil prvo nagrado na
tekmovanju animiranih videospotov »Faut qu’ça bouge!«, ki ga je organizirala
francoska Javna informacijska knjižnica. Istega leta je prejela tudi nagrado občinstva
na Mednarodnem festivalu animiranega filma v Parizu.
Natalia Chernysheva je diplomirala na Uralski akademiji za arhitekturo in umetnost,
kjer se je specializirala za grafično oblikovanje in animacijo. Med študijem na Šoli
animiranega filma La Poudrière v Franciji je režirala svoj prvi kratki animirani
film Snežinka (2012), ki je leta 2014 prejel veliko nagrado žirije na festivalu Premiers
Plans v Angersu. Po zaključku študija je režirala več kratkih animiranih filmov, med
njimi Prijatelja (2014), Izgubljeni vrt (2017) in Spider’s Web (2015), za katerega je
leta 2017 prejela nagrado za odličnost na festivalu Anime v Tokiu.
avtorice o filmu
»Pripoved sem namerno zasnovala brez dialogov. Čeprav je moje delo predvsem
spontano in slikovito ter rada sledim svojim risbam, menim, da bo glasba ključna za
povečanje napetosti in empatije. /…/ Z barvami bom ustvarila tudi kontrast med liki,
da jih bodo otroci zlahka prepoznali.«
– Ceylan Beyoglu
»Animacija je ustvarjena subtilno, pri čemer se skušamo izogniti pretirani
karikiranosti ali preveč dekonstruiranim oblikam, kljub temu pa ohranjamo komični
ton.«
– Caroline Attia